tisdag 21 juli 2009

absolut

Bokbål
100-tals sidor av kärlekshistorier
ångest
dåligt självförtroende
lögner
frågetecken
går upp i rök
ger den redan regntunga luften
lite mer tyngd
min kropp en skakande lättnad
I set you free
rastlösheten gnager
värre än parasiterna i min hud
mina egna tankar är den mest svårutslagna amöba
den vilda apan hånskrattar mig rakt i ansiktet
mig kan du aldrig tämja
rökelsen sveper in rummet i en behaglig dimma
men den för mig inte till andra sidan och
inte heller hängivenheten hittar sin boning
Sidorna krullar sig en efter en
det är vackert med kantbrända papper
men nu är det slut på romantiken
mitt fängelse står öppet
Jag plockar blått vitt rött
äter virkar lyssnar
men ser inte riktigt
bara i ett flyktigt ögonblick
vad händer egentligen?
och skammen
självcentreringen
egoismen
försummelsen
vart leder det till?
Jag centrifugal
kaos
jag måste dansa

1 kommentar:

  1. hoppas att det,hur säger man det på svenska -set you free. hittar inge bra liknelse. kyssar

    SvaraRadera